"Dream what you want to dream, go where you want to go,
be what you want to be. Because you have only one life and
one chance to do all the things you want to do"
Blok dh makin sunyi..tp aku still x blk lg…bkn saje xnk blk tp ntah la..lepak dlu la..sbnrnye rse berat gak nk tglkn ukm ni...lps ni klu blk kompom ssh lak nk dtg cni..bkn aku je yg tgl..ade lg mmbe2 len yg x blk…smlm ppr aku yg t’akhir di ukm n buat mse ni x bcadang pn nk smbung lg…hehe..
Rse kejap lak kt cni..sblm ppr last kmarin mmg x sabar gler nk tgu 1 ppr 2 pn…sdr x sdr da shari dh xm abes..huhu…spnjang di ukm ni mcm2 p’kara yg aku dpt, mcm2 bnde baru yg aku blaja n sume 2 la yg buat aku jd smakin mtg..matang ke??haha
Wk2 1st msuk cni dlu nk kata aku ni jnis pendiam 2 x jgk tp x brapa brani sgt nk bcakap klu dpn org rmai...klu dpn org ramai ntah ape2 yg aku merapu aku pn x tau..mmg abes 1 bdn menggeletar nk abeskn sepatah ayat pn..haha!!mmg x konfiden lgsg nk bcakap time 2...
Pstu aku mula join dlm organisasi2 yg ade kt klj n wt xtvt2 dlm ukm ni...mmg dtg cni tujuan nk blajar pn..sume org pn tahu..tp mnde lain x smstinye kite wt x tahu je...Bile dh join program2 yg ade 2 la konfiden 2 dgn sndirinye die dtg sdikit demi sdikit..aku x kisah la dpt ckit2 pn yg pnting aku puas n ade something yg aku rse bguna bile aku dh kuar nti...
Kt ukm ni jugak la aku jmpe mcm2 jenis org n mcm2 jnis perangai n glagat ade...stiap org 2 dgn die pnye karakter msg2..aku x kisah sume 2 jnji x ganggu ketenteraman awam aku sudey...kdg2 2 bile kite tgk org 2 pelik perangai die kite xleh trs nk nilai die ikut suke ati kite je..x smstinye org yg pelik 2 perangai die truk..slagi kite x btol2 kenal x payahlah nk nilai2 org..yg pnting kite tgk diri kite sndiri dlu sblm tgk org laen...
Mmbe2 aku kt klj rmai gak yg aku knl...mse dok asrama dlu leh kate hmpir 1 asrama 2 aku knl... mmg meriah gler time 2..ade je xtvt yg leh wt klu bosan 2...mmg x pnh sunyi la org kate..tp wk2 fnl yr lak aku kne pndh ke flatlet sbb asrama laki diorg nk upgrade cket..so, bermulalah idup br di flatlet..kdg2 2 ade gak rse mcm kt penjara...msing2 dgn hal msing2..klu mmbe 1 blok 2 bley gagah la rpt ngn diorg sbb hari2 jmpe..klu blok len??...haruslah jrg pegi n kdg2 2 smpai x tahu blk diorg kt mne..
Yg td psl mmbe kt klj...klu kt fak lak aku mula2 rpt ngn dak2 laki modul aku je n mmbe2 skolah lme..dak2 pmpuan bknnye x knl lgsg tp jrg tgur sbb blum btol2 knl..bile dh fnl yr br kami sume makin rpt...yg x pnh bcakap pn da smakin advance..siap bley bahan org laen lg..hehe..modul kite mmg modul plg best n x mnyesal aku pilih modul p’bndingan ni n dpt kwn yg baek2 mcm korg sume...aku rse mcm br skejap je mula rpt ngn korg sume n tibe2 je da nk bpisah...lps ni sume dgn hala tuju masing2..p’jalanan msih jauh n ape2 pn aku harap kite sume bjaye x kira dlm ape jua bdg pkrjaan yg kite ceburi..last skali aku harap smoga psahabatan kite sntiasa bterusan n x tputus mcm 2 je...Aminn...
Last night’s star-filled sky sang me fast to sleep
This morning’s warm sun graced my windowpane
Awakening me with its hypnotic laughter
Looking in the bathroom mirror this morning I thought
It’s good to be alive
Things don’t always go our way
At times they totally run amok
Defying our sense of justice
Showing us how vulnerable we really are
It’s good to be alive
At times, we delude ourselves
A good life is about getting our way
Having things as we want them
Stirring my morning coffee, I thought
It’s good to be alive
Have you noticed how spring sunlight
Completely transforms the needles on a white pine
And how the sky and clouds peeking through the forest
Appear like blurry blue and white diamonds
It’s good to be alive
Sometimes we gravitate too much
In the direction of our dreams
Failing to appreciate the beauty, magic of life
Just as it presents itself
Truly, it’s good to be alive
bknnye xnk tls tp x smpt nk on9..konon2 nye bz..ha2 bz la sgt....
pergh..sdr x sdr da nk abes pon sem ni..cpt gler masa b'lalu..
tp x jgk, masa x cpt tp aku sendiri kot yg lmbt...byk bnde lg yg aku kne wt...
skrg ni bknnye masa utk tdo lg...bgn2!! masih blom t'lmbt...gogogogo buzz!!!
- Understand what it is that will make you happy. Everyone has unique requirements for attaining happiness and what makes one person happy may be very different from what makes someone else happy. Revel in your individuality and do not worry about whether or not your desires are comparable to those of your peers
- Make a plan for attaining goals that you believe will make you happy. Your mood will very likely increase as your pursue your goal because you will feel better about yourself for going after something you value.
- Surround yourself with happy people. It is easy to begin to think negatively when you are surrounded by people who think that way. Conversely, if you are around people who are happy their emotional state will be infectious.
- When something goes wrong try to figure out a solution instead of wallowing in self pity. Truly happy people don’t allow set backs to affect their mood because they know that with a little thought they can turn the circumstances back to their favor.
- Spend a few minutes each day thinking about the things that make you happy. These few minutes will give you the opportunity to focus on the positive things in your life and will lead you to continued happiness.
- It’s also important to take some time each day to do something nice for yourself. Whether you treat yourself to lunch, take a long, relaxing bath or simply spend a few extra minutes on your appearance you will be subconsciously putting yourself in a better mood.
- Finding the humor in situations can also lead to happiness. While there are times that require you to be serious, when it is appropriate, find a way to make light of a situation that would otherwise make you unhappy.
- Maintaining your health is another way to achieve happiness. Being overweight or not eating nutritious foods can have a negative effect on your mood. Additionally, exercise has been known to release endorphins that give you a feeling of happiness.
- Finally, it is important to understand that you deserve happiness. Those who believe that they are not worthy of happiness may subconsciously sabotage their efforts to achieve happiness. If necessary, tell yourself each day that you deserve to be happy and remind yourself what steps you will take to achieve the happiness you desire.
Happiness is hard to define but most people are aware of whether they are happy or not. Many people believe that happiness is a form of luck and that some people are destined to be happy while others are destined to be unhappy. I try to incorporate the tips above into my life and have had great success in achieving happiness. The tips in this article are small but meaningful steps that you can take each day to lead you to true happiness.